کراتین مو چیست؟

کراتین مو

کراتین چیست ؟

کراتین یک پروتئین سخت است که در لایه بیرونی پوست، ناخن ها و موها یافت می شود. این در اصل چیزی است که به مو ساختار، استحکام و انعطاف پذیری می بخشد. کراتین مو یک پروتئین ساختاری فیبری است که جزء اصلی الیاف مو را تشکیل می دهد. این الیاف از زنجیره های بلندی از اسیدهای آمینه به ویژه سیستئین تشکیل شده اند که با پیوندهای شیمیایی به نام پیوندهای دی سولفیدی به یکدیگر متصل شده اند. این پیوندها به استحکام و خاصیت ارتجاعی مو کمک می کنند. کراتین مو ( hair keratin ) همچنین به محافظت از مو در برابر آسیب های ناشی از عوامل محیطی، حالت دهی و درمان های شیمیایی کمک می کند.

خدمات مو

کراتین کردن مو شامل چیست ؟

کراتینه تراپی که به نام کراتین درمانی یا بلواوت برزیلی نیز شناخته می شود، یک فرآیند درمان مو است که معمولاً در سالن زیبایی  ارائه می شود. این شامل استفاده از یک محلول مبتنی بر کراتین بر روی مو است، که سپس مو با استفاده از حرارت یک اتو صاف می شود . مزایای کراتین مو بسیار می باشد اما درنهایت این درمان با هدف صاف کردن مو، درمان موخوره، کاهش فر و افزایش درخشندگی در نتیجه موهایی لخت و براق تر است.

کراتین مو

کراتین مو مناسب چه کسانی است؟

درمان‌های کراتینه مو می‌تواند برای طیف وسیعی از افراد مناسب باشد، به‌ویژه آنهایی که موهای وز، مجعد یا نامنظم دارند و می‌خواهند موهای صاف‌تر و قابل کنترل‌تری دارند. در اینجا چند سناریو خاص وجود دارد که درمان کراتینه ممکن است مفید باشد:

کراتین مو

موهای وز شده : کراتین مو  می‌توانند با پوشاندن ساقه مو با لایه‌ای محافظ از کراتین به رفع موخوره و ایجاد ظاهری صاف‌تر و براق‌تر کمک کنند.

موهای مجعد یا موج دار: درمان های کراتینه می تواند به شل شدن فر یا موج ها کمک کند و حالت دادن و نگهداری مو را آسان تر کند.

موهای نامنظم یا ضخیم: اگر با موهایی که به دلیل بافت یا ضخامت مدیریت آن مشکل است، مبارزه می‌کنید، درمان‌های کراتینه می‌توانند به نرم و صاف کردن موها کمک کرده و آن‌ها را قابل کنترل‌تر کنند.

موهای فرآوری شده شیمیایی یا آسیب دیده: درمان های کراتینه می توانند با تقویت و تغذیه ساقه مو، وضعیت کلی موهای فرآوری شده شیمیایی یا آسیب دیده را بهبود بخشند.

افرادی که به دنبال راحتی در آرایش مو هستند : درمان های کراتینه می توانند با ایجاد بافتی نرم تر و قابل کنترل تر که نیاز به حالت دهی کمتری دارد، زمان و تلاش حالت دادن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

با این حال، مهم است که در نظر بگیرید که درمان های کراتینه ممکن است برای همه مناسب نباشد. افرادی که موهای بسیار ظریف یا نازکی دارند ممکن است متوجه شوند که درمان های کراتینه موهایشان را سنگین می کند یا باعث می شود که موهایشان صاف به نظر برسد. علاوه بر این، افرادی که دارای حساسیت یا آلرژی ( allergy ) خاصی هستند ممکن است نیاز داشته باشند از درمان های کراتینه که حاوی مواد خاصی مانند فرمالدئید هستند اجتناب کنند. همیشه بهتر است با یک آرایشگر حرفه ای یا متخصص پوست مشورت کنید تا مشخص شود آیا کراتینه درمانی برای نوع موی شما و نگرانی های خاصی که ممکن است داشته باشید مناسب است یا خیر.

کراتین مو

نکات قبل از کراتینه مو

قبل از انجام یک درمان کراتینه، ضروری است که موهای خود را برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن و به حداقل رساندن هرگونه مشکل احتمالی آماده کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید قبل از درمان کراتینه انجام دهید:

مشاوره: برای مشاوره با یک آرایشگر حرفه ای که در درمان کراتینه تخصص دارد، برنامه ریزی کنید. آنها می توانند نوع مو، وضعیت و نتایج مورد نظر شما را ارزیابی کنند و همچنین در مورد هر گونه نگرانی یا سوالی که ممکن است در مورد درمان داشته باشید، صحبت کنند.

شامپو شفاف کننده : چند روز قبل از انجام کراتینه از یک شامپوی شفاف کننده برای تمیز کردن کامل موهای خود استفاده کنید و هرگونه تجمع، روغن یا باقی مانده محصول را از بین ببرید. این به درمان کراتینه کمک می کند تا به طور موثرتری به مو نفوذ کند.

از سایر درمان های شیمیایی خودداری کنید : حداقل دو هفته قبل از کراتینه درمانی از رنگ کردن، چسباندن یا درمان شیمیایی موهای خود خودداری کنید. درمان های شیمیایی می توانند مو را ضعیف کرده و در روند درمان کراتینه اختلال ایجاد کنند.

کوتاه کردن یا کوتاه کردن موها : قبل از کراتین درمانی، موهایتان را کوتاه کنید تا موهای آسیب دیده یا موهای آسیب دیده را از بین ببرید. این می تواند به بهبود سلامت کلی و ظاهر موهای شما کمک کند و نتایج درمان کراتینه را افزایش دهد.

مدیریت انتظارات : انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج درمان کراتینه داشته باشید. در حالی که می تواند به طور قابل توجهی موخوره را کاهش دهد و موهای شما را صاف تر و قابل کنترل تر کند، اما ممکن است موهای خیلی مجعد یا محکم را به طور کامل صاف نکند.

در مورد آلرژی ها یا حساسیت ها صحبت کنید : اگر به مواد خاصی حساسیت یا آلرژی دارید، حتماً قبل از آن به آرایشگر خود اطلاع دهید تا بتواند یک محصول درمانی کراتینه مناسب را توصیه کند یا اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهد.

با پیروی از این مراحل و آماده سازی مناسب موهای خود قبل از درمان کراتینه، می توانید به بهترین نتایج ممکن اطمینان حاصل کنید و از موهای صاف تر و قابل کنترل تر برای مدت طولانی لذت ببرید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد کراتین مو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.